Subject: FW: Tsiviilasi nr 2-20-6673
From: "Lea Baumann" <[email-masked]>
To: "Lea Baumann" <[email-masked]>
Date: Fri, 2 Aug 2024 15:23:16 +0300

From: Grete Vahtra <[email-masked]>
Sent: Friday, August 2, 2024 3:18 PM
To: Lea Baumann <[email-masked]>
Subject: FW: Tsiviilasi nr 2-20-6673

From: Olavi-Jüri Luik | WIDEN <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, August 2, 2024 1:20 PM
To: Grete Vahtra <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: hmktallinn menetlus <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Tsiviilasi nr 2-20-6673

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lp Grete Vahtra

Sain kohtu esinaise e-postilt automaatvastuse, et Teie asendate teda.
Edastan alloleva pöördumise Teile.

_____________________________

Olavi-Jüri Luik

WIDEN

Partner
Attorney at Law | vandeadvokaat

Tel: +372 50 97 543

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Rävala pst 4, Tallinn 10145, Estonia | www.widen.legal
<http://www.widen.legal>  | +372 640 0250

WIDEN is the new Baltic joint name and trademark of former Estonian law
firm LEXTAL, Latvian law firm RER LEXTAL and Lithuanian law firm ILAW
LEXTAL.

This email may contain PRIVILEGED and / or CONFIDENTIAL information and is
intended only for the individual named. If you are not the named
addressee, you should not disseminate, distribute, or copy this email.
Please notify the sender immediately if you have received this email by
mistake and delete this email from your system. For information on how we
process your personal data, please review our
<https://widen.legal/privacy-policy/> Privacy Policy.

  _____

Saatja: Olavi-Jüri Luik | WIDEN <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 2. august 2024 13:17
Adressaat: Helen Siren <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Katre Korela <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Tsiviilasi nr 2-20-6673

Lp Harju Maakohtu esinaine Astrid Asi!

Olen OÜ Nord Cocoa (pankrotis) pankrotihaldur Oliver Ennoki ja AS ERST
Finance esindajana kaks korda pöördunud Teie poole seoses asjaoluga, et
menetlus tsiviilasjas nr 2-20-6673 seisab sisuliselt mitu aastat (viimati
pöördusin Teie poole 24.09.2023, vt manust). Olen esitanud ka korduvaid ja
korduvaid menetluse kiirendamise taotluseid. Kahjuks menetlus jätkuvalt
seisab. Minu viimasele menetluse kiirendamise taotlusele vastates (vt
allpool) lubati, et vastavad meetmed võetakse tarvitusele pärast 09.05. -
ka sellest on nüüdseks sisuliselt kolm kuud möödas.

Mul on erakordselt keeruline selgitada välismaisele kliendile (ERST
Finance AS), et kuidas on võimalik, et Eesti Vabariigis kohtumenetlus
seisab sisuliselt aastaid? Viimasel korral esitas klient põhjendatud
küsimuse, et kas kohtumenetlus võibki seista veel aastaid (või kümme) kuni
näiteks kohtunik pensionile läheb? Inimlikult on haigestumised arusaadavad
aga antud asi ei seisa vaid haigestumiste tõttu ja lisaks ei saa
kohtumenetlus seista aastaid kui ka kohtunik haigestub.

Palun Teid veelkord, et kontrolliksite antud asja menetlust ja Harju
Maakohus võtaks tarvitusele meetmed, et antud asi siiski jõuaks lahendini
mõistlikus ajaperspektiivis.

_____________________________

Olavi-Jüri Luik

WIDEN

Partner
Attorney at Law | vandeadvokaat

Tel: +372 50 97 543

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Rävala pst 4, Tallinn 10145, Estonia | www.widen.legal
<http://www.widen.legal>  | +372 640 0250

WIDEN is the new Baltic joint name and trademark of former Estonian law
firm LEXTAL, Latvian law firm RER LEXTAL and Lithuanian law firm ILAW
LEXTAL.

This email may contain PRIVILEGED and / or CONFIDENTIAL information and is
intended only for the individual named. If you are not the named
addressee, you should not disseminate, distribute, or copy this email.
Please notify the sender immediately if you have received this email by
mistake and delete this email from your system. For information on how we
process your personal data, please review our
<https://widen.legal/privacy-policy/> Privacy Policy.

  _____

Saatja: Helen Siren <[email-masked]>
Saadetud: reede, 19. aprill 2024 08:40
Adressaat: Olavi-Jüri Luik | WIDEN <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Katre Korela <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Teema: Tsiviilasi nr 2-20-6673

Lp vandeadvokaat Luik,

Harju Maakohtu menetluses on tsiviilasi nr 2-20-6673 - OÜ Nord Cocoa
(pankrotis) pankrotihaldur Oliver Ennok, AS ERST Finance hagi Aktsiaseltsi
KredEx Krediidikindlustus vastu kindlustushüvitise väljamõistmiseks.

Esitasite kohtule 19.04.2024 taotluse kohtumenetluse kiiremaks
lõpuleviimiseks sobivate abinõude tarvituselevõtmiseks ning kohtu poolt
selgete menetlustähtaegade ja kohtuotsuse avalikult teatavakstegemise aja
määramist.

Vabandan, et tõepoolest on antud tsiviilasjas jäänud toimingud mõneti
ootele seoses kohtunik Hannes Olevi haigestumisega. Kohus saab teatada
edasistest toimingutest ja eeldatavast ajakavast pärast kohtuniku
töölenaasmist (hetkel teadaoleva informatsiooni põhjal pärast 09.05.2024).

Lugupidamisega

Helen Siren

Vanemkohtujurist

Harju Maakohus

Subject: Tsiviilasja nr 2-20-6673
From: Olavi-Jüri Luik | WIDEN <[email-masked]>
To: "Astrid Asi" <[email-masked]>
Cc: "hmktallinn menetlus" <[email-masked]>
Date: Sun, 24 Sep 2023 15:46:54 +0300

Lp Harju Maakohtu esimees Astrid Asi!

Vastasite mulle 14.08.2023, et Teie arvates tsiviilasja nr 2-20-6673
menetlus ei seisa (vt manust).

Teie kiri oli viimane tagasiside Harju Maakohtult seoses antud tsiviilasja
menetlemisega. Kohus pole pidanud seejärel vajalikuks teha mistahes
toiminguid. Olen eelnevalt korduvalt ja korduvalt teinud kohtule päringuid
menetluse viibimise kohta ja esitanud menetluse kiirendamise taotluse,
kuid konkreetse kohtuasja menetlus ei paista olevat Harju Maakohtu jaoks
oluline.

Antud suhteliselt lihtsas asjas on hagi esitatud 07.05.2020 ehk siis 3
aastat 4 kuud ja 17 päeva tagasi. Selline kohtumenetlus, kus kohus ei tee
ülipikkade perioodide jooksul mingeid toiminguid, ei vasta mingil juhul
TsMS §-le 2: Tsiviilkohtumenetluse ülesanne on tagada, et kohus lahendaks
tsiviilasja õigesti, mõistliku aja jooksul ja võimalikult väikeste
kuludega.

07. novembril 2022 edastas kohus menetlusosalistele kirja, milles
selgitas, et kohtuotsus tehakse teatavaks hiljemalt 02. detsembril 2022.
Sellele järgnevalt lükkas kohus kohtuotsuse teatavaks tegemist edasi kahel
korral, andes viimati menetlusosalistele 20. detsembril 2022 teada, et
kohtuotsus tehakse teatavaks 13. jaanuaril 2023. Harju Maakohtu 13.
jaanuari 2023 kohtumäärusega tühistas kohus kohtuotsuse avalikult
teatavaks tegemise aja ning uuendas asja arutamist eelmenetluse
staadiumis. Ka kohtuotsuse mittetegemine (kohtu lubatu vastaselt) ja
sisutu asja arutamise uuendamine (koos eelviidatud 2023 aastal sisuliselt
asjaga mitte tegelemine) viitab tegelikult soovimatusele antud asi
mõistliku aja ja mõistlike kuludega lahendada.

Minu välismaine klient esitab järjepidevalt küsimusi, et kuidas on
võimalik, et Eesti Vabariigi kohus sisuliselt ignoreerib asja menetlust:
mul puuduvad vastused.

Palun veelkordselt kohtu kaasabi, et see kohtuasi ei jääkski lõputult
seisma.

Lugupidamisega,

OLAVI-JÜRI LUIK, PhD (Law)
vandeadvokaat • partner
attorney at law • partner

Advokaadibüroo LEXTAL • Law Firm LEXTAL
Rävala pst 4 • Tallinn 10145 • Estonia
tel +372 640 0250 • mob +372 50 97 543 • fax +372 640 0260
 <mailto:[email-masked]> [email-masked] •
<http://www.lextal.ee/> www.lextal.ee

 <https://www.facebook.com/kindlustusadvokaat>
Facebook.com/kindlustusadvokaat

CONFIDENTIALITY NOTE. The information transmitted by this e-mail is
confidential and can be used only by its intended recipient.